Guldborgsund Forsyning skifter vand- og varmemåler
Hos Guldborgsund Forsyning er det afgørende for os at kunne fortsætte med at levere høj servicekvalitet. Som teknologien skrider frem og vi alle søger en mere effektiv og nøjagtig hverdag, er det blevet tid til at opgradere vores vand- og varmemålere. Derfor igangsætter Guldborgsund Forsyning nu en udskiftning af alle vores gamle målere til nye, moderne enheder.
I alt skal der udskiftes ca. 10.000 vandmålere og omkring 7.000 varmemålere. Udskiftningen kommer til at foregå sammen med Nordic Meter Replacement A/S (NMR) frem til udgangen af 2024.
Hvordan foregår skiftet?
Udskiftningen bliver foretaget af montører fra NMR, som alle bærer et ID-kort fra Guldborgsund Forsyning, så du kan føle dig tryg. Montørerne udskifter målere i tidsrummet mandag-onsdag fra kl. 7.00-20.00.
Inden udskiftningen vil du modtage en mail eller et brev, hvori der står en dato samt tidsrum for hvornår NMR kommer på besøg. Selve udskiftningen tager ca. 20 minutter og der vil være lukket for hhv. vand og varme i dette tidspunkt.
For at vi kan skifte måleren er det vigtigt at du forbereder dig inden montøren kommer og udskifter din måler.
Du skal sørge for at have læst og fulgt de instrukser som er beskrevet i brevet.
Se brev og vejledning til udskiftning af vandmåler her
Se brev og vejledning til udskiftning af varmemåler her
Spørgsmål & svar
Guldborgsund Forsyning vil sammen med Nordic Meter Replacement A/S (NMR) udskifte alle vand- og varmemålere frem til udgangen af 2024.
Ialt skal der udskiftes ca. 10.000 vandmålere og omkring 7.000 varmemålere.
Udskiftningen bliver foretaget af montører fra NMR, som alle bærer et ID-kort fra Guldborgsund Forsyning, så du kan føle dig tryg.
Herunder kan du se billeder af NMR´s montører og projektleder, så du har overblik og tryghed i hvem der kommer og skifter din måler.
Bent – Montør NMR
Khayam – Montør NMR
Kasper – Montør NMR
Michael – Projektleder NMR
Du modtager en mail eller et brev fra os/NMR hvori der står en dato samt tidsrum for hvornår NMR kommer på besøg.
Hvis tidspunktet passer dårligt, eller du har spørgsmål, skal du kontakte NMR´s callcenter for at aflyse og aftale et nyt tidspunkt:
Mail: guldborg@nmr-as.dk eller tlf. 72 17 70 28 alle hverdag fra kl. 9.00-12.00
Det er vigtigt, at der er en myndig person tilstede under udskiftningen.
- Måleren skal være tilgængelig, så vi let kan få adgang til den.
- Du skal teste hovedlukkehanerne før og efter måleren, før vi kommer.
Se vejledning her: - Vandmåler
- Varmemåler
- Bemærk:
Når vi kommer, skifter vi kun måleren. Det er dit (eller din udlejers) ansvar, at rør og lukkehaner ved måleren kan tåle, at måleren bliver udskiftet.
Hvis rør eller lukkehaner drypper før, under eller efter målerskiftet, er det dit (eller din udlejers) ansvar at få det repareret. - Du har stadig selv ansvaret for at holde øje med dit vandforbrug
I forbindelse med, at vi er i gang med at skifte alle vores vand- og varmemålere i vores forsyningsområde, vil der være begrænset adgang til forbrugsdata på selvbetjeningsportalen i 2024.
Fra den 1. juli 2024 bliver der ikke længere hjemtaget elektronisk data fra ikke udskiftede målere, da vi samtidig med målerskift også skifter alt vores netværksudstyr til at kunne hente data fra de nye målere.
Nej, det gør du ikke.
Når du har fået en ny måler (gælder også de gamle), så får du som udgangspunkt ikke automatisk besked fra Guldborgsund Forsyning i tilfælde af unormalt højt forbrug.
Derfor er det en god idé løbende at holde øje med dit forbrug på måleren, da det altid er kundens eget ansvar at holde øje med forbruget.
Kontakt
Har du spørgsmål, er du som altid velkommen til at kontakte os på forbrug@guldborgsundforsyning.dk eller tlf. 72 44 12 12 (mandag-torsdag kl. 9-14, fredag kl. 9-12).